Prohledat tento blog

pondělí 30. května 2016

JAK NA STRAVOVÁNÍ

Říká se, že správná strava je při formování postavy klíčová. 70% úspěchu stojí na jídle a jen 30% na cvičení. U obojího je třeba vytrvat. Co jíst, v jakém množství a kdy? 




Loni jsem si nechala sestavit jídelníček na míru. Dodržovala jsem ho dva týdny. Fungoval, ale pak se do mého jídelníčku vrátilo všechno nezdravé. Teď je jídelníček znovu ve hře a částečně ho dodržuju. Proč částečně? Protože kolikrát jsem líná (ano líná, i když cvičit musím) jít do obchodu nakoupit, nebo sedím u piva v restauraci a chci si dát tatarák! Nebo večer vařím pro přítele a pro sebe a je mi líto dát si jen maso se špenátem na páře, když jemu dělám špenát na másle s česnekem a k tomu americký brambory jako přílohu. Kde tedy najít vyvážený poměr mezi zdravým a kolem zadku se usazujícím stravovacím režimem? Sestavila jsem pár tipů, nejde o nic, co byste neznali, přesto se najde hodně lidí, kteří to nedodržují.


PRAVIDELNOST

Nikdy se nezbavíte přebytečného tuku hladověním. Pokud celý den nic nejíte a večer byste si v lednici rovnou ustlali, děláte velkou chybu. Tělo si tuky ukládá, nemá rádo představu, že zase bude dlouho o hladu. Proto snídejte a svačte, protože to co sníte do první půlky dne pak spálíte. Majzla si musíte dávat kolem oběda. Pravděpodobně kolegové chtějí jít na oběd, jste už vystresovaní, protože ráno jste potkali nepříjemné lidi a taky pracujete, tudíž se soustředíte na normální chod dne a ne na svou postavu. U oběda se snažte vybrat tu nejzdravější variantu a nezapomínejte na přílohu, jako jsou těstoviny, luštěniny nebo brambory. Odpoledne zase svačte, abyste si večer mohli zacvičit s energií a večer určitě večeřte. Říká se, že poslední jídlo by mělo být tak dvě tři hodiny před spaním, ale jestli jídlo milujete, dejte si i druhou večeři.

SLOŽENÍ STRAVY

Ráno můžete v jídle chybovat nejvíc, protože snídani spálíte přes den. Jestli tedy ráno nemáte silnou vůli, abyste zobali zrní a nutně potřebujete nastartovat den dvěma koláči a kakaem, dejte si to. Časem si totiž tělo samo zvykne na zdravější stravování a přizpůsobí se kompletní změně jídelníčku. Neříkejte si tedy: "No ta snídaně už je v háji, budu jíst jako obvykle celý den." Ne, snídejte podle sebe a čím víc se bude blížit večer, tím víc se snažte dodržovat zásady zdravého stravování. Večer se taky můžete těšit představou, že až se vzbudíte, bude tu rozmazlovací snídaně.
Co se týče svačiny, do dopolední zařaďte ovoce, do odpolední jogurt nebo kefír, zkrátka něco mléčného, co pomůže střevní mikroflóře.
Oběd, jak jsem psala, má obsahovat sacharidy (těstoviny, luštěniny, brambory) a zdravé maso. Kuřecí, krůtí, rybu, ale klidně i kotletu, udělejte si zkrátka maso na nějaký dietní způsob. K obědu si dejte zeleninu bez omezení. 
Večeřte zeleninu bez omezení a k ní opět zdravé maso.
Druhá večeře by měla být lehklá, zkuste třeba kelíme cottage se lžičkou hořčice a do toho přidejte nakrájené rajče. Dobrý je také plátek sýra zase se zeleninou.


KDY JÍST

Pořád, respektive s dvouhodinovým intervalem. Když jsem začala dodržovat svůj jídelníček, zjistila jsem, že všechno se motá kolem jídla. A já miluju jídlo, takže to máte přemýšlet nad nákupem, dokopat se do obchodu, vařit, jíst, hledat nové způsoby a recepty na přípravu zeleniny. Uf, zkrátka nemám hlad ani pocit, že se musím omezovat.

ÚSTUPKY

Ústupky jsou skvělé a hned si je naplánujeme. Podle mého jídelníčku má vymezenou neděli jako den bez diety. Jenomže v neděli jsem v klidu, nic mě nenervuje, můžu cvičit a kolikrát mám kocovinu, takže stejně pospávám celý den. Tudíž můj ústupek jsem si stanovila buď na pátek, nebo na sobotu. V ten den si také domlouvám bar, hospodu, nebo restauraci. Prostě jídelníček ano. Pokud ho dodržuju alespoň z 80%, beru to jako úspěch.





KÁMEN ÚRAZU

Tím je pro mě moje zaměstnání. Pracuju jako Social Media Specialist (to je ten člověk, který má v pracovní náplni být celý den připojený na Facebook, Instagram a další sítě) a mezi moje klienty patří také společnosti, které prodávají sladkosti a zmrzliny. Já si jejich dobroty kvůli práci potřebuju fotit, spravuju jim totiž také Instagram a rozhodně se nestane, že bych po focení všechno to lákavé a naaranžované jídlo vzala a hodila ho do koše. 
Nebo vy byste tohle vyhodili? Nemyslím si :)





Žádné komentáře:

Okomentovat