Prohledat tento blog

úterý 14. června 2016

KOŘENÍ

Správné stravování je kamenem úrazu při formování postavy. Jak jsem psala, a je samozřejmě známo, nikdo pěkné postavy nedosáhne hladovkou. Musí se jíst kvalitně, často a s láskou. To je salát sem a maso tam a může se zdát, že je to všechno na jedno brdo. Omyl, salát může chutnat, přidejte koření a nakombinujte oblíbené druhy zeleniny bez omezeného množství.  
Já u salátu nezapomínám  na maso (kuřecí, krůtí, libové hovězí i vepřové), protože nic salátu nesluší víc, než pěkně propečený kousek. Tak vypadá moje ideální večeře číslo 1. A večeře číslo 2 (o cca dvě hodiny později) bez masa - pouze salát, doplněný například o vejce natvrdo nebo o šmakouna. Podtrhněte chuť jídla vybranými druhy koření také a pojďte se mrknout, co které umí.



pepř

Předpokládám, že ho doma máte. Piperin v něm obsažený blokuje vzniku nových tukových buněk a já přidávám pepř do většiny pokrmů. Jistě by také fungovalo, kdybych si do očí nastříkala pepřák kdykoliv se přiblížím k lednici. Mojí oblíbenou pochoutkou je vanička cottage sýra se lžičkou hořčice, do které si nakrájím jedno rajče (papriku, okurku, prostě co dům dal) a zasypu pepřem.

hořčice

Zvyšuje výkon metabolismu a také přidává na chuti dietního chodu. Měla bych volit tu nejkvalitnější, ostatně jako každou variantu potraviny, kterou si strčím do pusy, ale neomdlívám zhnusením ani nad kelímkem normální hořčice, kterou si doma lidi dávají k párku. Párek, hmmmm... nic, zpátky ke zdravému stravování, párek si můžu dát v neděli, kdy se dieta nedrží.

koriandr

Nejoblíbenější mexické koření má pozitivní vliv na žaludek. Zmírňuje také menstruační bolesti. Když se to tak vezme, tak koriandr podporuje chuť k jídlu a během periody, alespoň mnou, cloumají chutě. Během technického týdne to asi není nejvhodnější kombinace. Každopádně jinak je tato rostlina šikovná. Listy řeší problémy se zažíváním, a pokud ujíždíte na pikantních jídlech, určitě na něj nezapomínejte. 


zázvor

Správný kořen nesmí doma chybět. A když vám zrovna jeden kořen nevaří, nastrouhejte kořen zázvoru do jídla a do pití. Zázvor urychluje metabolismus. Všimli jste si, kolik jídla zrychluje metabolismus? Nemělo by to fungovat tak, že když namixuju všechny urychlovače, tak bych měla okamžitě shodit pět kilo? Kéž by!

skořice

Pomáhá spalovat tuk při cvičení. Já si lžičkuju přidávám ráno do misky s mlékem, ovesnými vločkami, strouhaným kokosem a kapkou medu. Pak taky do bílého jogurtu ke svačině.

bazalka

Přidávám ji do salátů, těstovin, rýže i luštěnin. Zmenšuje problémy s nadýmáním a tomu chci logicky při dietě předejít. Tolik zeleniny a luštěnin, to by jeden étericky omdlel. Je tedy fajn přihodit si bazalku (nebo majoránku) do hrnce, ve kterém vařím třeba fazole.

chilli

Určitě nezapomínám na papričky. Do omáčky k masu jsou perfektní. Ostré jídlo, a to tu dlouho nebylo, urychluje metabolismus. Jestliže tedy milujete pálivé a zrovna máte chuť na maso, případně chcete připravit zdravou dietu pro chlapa, určitě vyzkoušejte čerstvou domácí chilli omáčku. 
Já našla fantastický recept a doma jsem za něj moc chválená.


Žádné komentáře:

Okomentovat