Prohledat tento blog

sobota 21. ledna 2017

CO DĚLAT PO PROPITÉ NOCI

V ideálním fitness světě je alkohol absolutní tabu, ale víme, jak je to ve skutečnosti. Chodíme na večeře, na drink po práci, na jedno (sedm) piv o víkendu a ke sledování filmů ve dvou se lahvinka taky sluší. Alkohol je ale první věc, kterou tělo spaluje, takže když se chceme zbavit podkožního tuku a dostat se do nové formy, musíme se následků pití zbavit.





Trenér mi jednou řekl, že když už má člověk chuť na víno, měl by se držet jedné skleničky a vybrat si sicilské červené. To beru, ale my doma máme většinou bílé víno a kagora - sladké červené víno a pivo. Vezmeme si tedy příklad. Je pátek večer, celý týden stres a mám slinu. Vypiju pět skleniček suchého bílého vína. Energetická hodnota je 2200 kJ. Je mi jasné, že jsou to prázdné kalorie a díky vínu dnes už nebudu držet ani dietu, ačkoli není volný den (ten mám v neděli). Samozřejmě vím, že společně s vínem budu mít chuť něco zobat, takže si dám arašídy a sýr, který miluju. Pokud je doma ještě nějaké jídlo, kterému se v dietním režimu vyhýbám, spořádám ho taky. 2200 kJ za víno plus další hromada kalorií z jídla způsobí, že následující den se vlastně vrátím o dva dny zpět. Jestli jste na tom, dámy, stejně a máte výčitky, že jste dietu porušily, ideální řešení je velice jednoduché: nic si z toho nedělejte.
Stejně jako občas ujedete s jídlem, ujedete také s pitím a to je normální. Nejsme stroje a ani vrcholoví sportovci, kteří jsou za své výkony štědře placeni. Nejdůležitější věc, kterou pro sebe můžeme udělat, je věnovat maximum dnů správnému režimu, jíst zdravě a cvičit a počítat zkrátka s tím, že občas zhřešíme.
Pokud pravidelně cvičíme a už jistě víte, že pravidelným cvičením nemám na mysli půl hodinu 3x týdně, ale minimálně půl hodinu každý den bez podvádění, tělo v klidovém režimu spaluje více kalorií, než netrénované tělo. S následky alkoholu se tedy vypořádá za krátkou dobu.
Je ale pár triků, které můžete dělat po propité noci a dni v kocovině.

Očistný den


Pravděpodobně to nebude následující den, ale až den poté. Naordinujte si den jen o vodě a zeleném čaji, kdy se organismus rád nastartuje. V tento den už žaludek nebude na vodě a máte zpět alespoň část disciplíny. Plně se motivujte. Připomeňte si všechny důvody, proč chcete získat pevnou a zformovanou postavu. Mrkněte se na motivační fotky na Instagramu, své snímky z doby, kde na sobě máte džíny, do kterých už se nevejdete. Běžte si zacvičit s kamarádkou a dostaňte se zpět do tréninku.

Odvodněte se


Několikrát jsem to psala, váha je k ničemu. Kilogramy nemají vypovídající hodnotu o tom, jak se vám mění tělo v průběhu týdnů, kdy sportujete a jíte zdravě. Pokud se tedy vážíte a jste smutné, že kila neubývají, zbytečně si kazíte náladu. Následující den po propité noci se na váze nejspíš zaradujete, alkohol má odvodňující účinek. Za pár hodin je radost pryč, protože jste jistě měly strašnou žízeň a pily jako divé (a také si daly lák od okurek, vajíčka, burger a cokoliv, co milujete jako pomocníka na kocovinu). Večer jste tedy zpět na včerejší váze a možná máte i něco navíc. Za pár dní se to srovná, přesto zkuste fígle na odvodnění. Následujících pár dní maximálně snižte sůl v jídle. Zařaďte salátové okurky, celer, brusinky a petržel.

Kompenzace

Už vás to jistě napadlo. Když přijmete zbytečné kalorie z alkoholu, spálíte je cvičením. Jdeme na to. Na stepperu spálíte 300 kJ za půl hodiny, jedna lahvinka vína má 2200 kJ (jídlo spořádané během popíjení nezapočítávám). Za 4 hodiny na stepperu spálíte 2400 kJ. Rozložte si je jako bonusové kardio po silovém tréninku do následujícího týdne.

Prevence

Výdej energie zvyšte samozřejmě i několik dní před akcí, o které víte, že určitě alkohol neodmítnete. Nebudete mít takové výčitky svědomí. Během pití se také snažte vyvarovat nezdravému mlsání. Pokud to jde, připravte si zdravější variantu toho, na čem si ujíždíte. To znamená, že pokud jste vysazená na maso a zbožňujete řízky, předem si připravte vepřové plátky a chilli dip. Jestliže zmíráte touhou po palačinkách se šlehačkou, připravte si do mísy oblíbené kousky ovoce zalité zakysanou smetanou. A samozřejmě se snažte, aby nezdravá varianta nebyla dostupná.

Trest

Vy víte, že pití je špatné a oddaluje vás od vysněné postavy, styďte se :) Ale jen v den po kocovině. Oblečte si něco, v čem se necítíte pohodlně. O něco menší džíny, ve kterých máte stejný pocit jako v džínách, které jste vytáhla z pračky. Ty jsou také pár hodin těsné, než povolí. Zvolte zkrátka něco, co vám bude připomínat, že je třeba opět na sobě makat.

V závěru bych chtěla jen zopakovat, že pokud se občas zapomenete, ale pijete méně než před začátkem formovacího programu, všechno je v pořádku. Vy sama musíte cítit, že nyní se chováte jinak a výsledky přichází. Stačí nezapomenout na odhodlání dostat se do nové formy a minimalizovat následky co nejdříve je to možné.




Žádné komentáře:

Okomentovat