Prohledat tento blog

sobota 22. dubna 2017

SVALY A REGENERACE

Dostat se do nové formy a získat pevnou postavou je běh na dlouhou trať. Výsledky se nedostaví přes noc, vidíte je při porovnávání fotografií své postavy každý týden. Určitě jste si mnohokrát posteskli, že pokrok není rychlejší a napadlo vás, že budete cvičit víc. Jsem na tom úplně stejně, takže pokud možno, cvičím šestkrát týdně 45 minut ve fitcentru, 10 minut kardio po posilování a podle nálady a vůle ještě doma u televize.
Svaly ovšem potřebují dostatečnou regeneraci, uvádí se minimálně 24H, aby měly na čem růst. Svaly jsou reakcí na poškození vláken při nezvyklé zátěži. Tím, že se vlákna svalu poruší a následně musí zahojit - zregenerovat, dochází k jejich růstu. Tady vám dojde, že pokud svalům neposkytnete dostatečný čas na zahojení, vytoužený cíl, zpevněná postava, se opět oddálí. Jak si to tedy zařídit, abychom mohli posilovat každý den a dodrželi i náležitou regeneraci? Jednoduše. Každý den upřednostníme jinou partii, například v pondělí hýždě, v úterý břicho, ve středu záda a tak dále. Výhodou tohoto systému také je, že pokud vás trápí především jedna partie, v mém případě zadek a zadní strana stehen, v ten den, kdy se posiluje, dostane extra trénink (hodinu v posilovně a půl hodiny na kardio cvičení.). Rozdělení posilování jednotlivých partií je efektivnější, než když máte oblíbenou třicetiminutovou sestavu složenou ze všech cviků, kterou navíc odbýváte. Tím myslím, že nemáte dostatečnou zátěž, tudíž si svaly zvyknou. A že jsou pěkně líné, když mají šanci.
Svaly ovšem neporostou bez zdravé stravy, takže jim určitě naservírujte vše co potřebují, aby prospívaly.
Ještě chci dodat, že dnes je to desátý den, kdy jsem naprosto vzorná a dodržuji jídelníček na míru, který mi sestavil před třemi roky trenér. Samozřejmě jsem se na začátku opět vyfotila, abych si za měsíc mohla porovnat výsledky. Navíc jsem 11.4. byla na diagnostice těla, ze které mám přesné výsledky o poměru podkožního tuku a svalové hmoty. Z měření vyplývá, že tuku mám 26,1 %, což je v normálu... ale já se chci dostat na atletickou postavu, takže se chytám za nos a jdu opět do sebe. Ach ty věčné začátky.
Pokud si chcete změřit procento svého podkožního tuku bez toho, abyste se někam museli objednat, našla jsem skvělý web a kalkulačku, kde vše zjistíte. Doporučuji si také pročíst články, myslím, že pánům se stránky moc povedly. Však se oba cvičením zabývají profesionálně.



Žádné komentáře:

Okomentovat