Prohledat tento blog

čtvrtek 4. května 2017

1 kg tuku je 7000 kcal



Žádné hladovění nezaručí krásnou postavu a už vůbec ne zdraví. Ke ztrátě nadbytečného podkožního tuku se dopracujete díky dobrému spalování kalorií. Určitě víte, že pokud se chcete zbavit boků přetékajících z pásku a neforemného pozadí, musíte mít optimální příjem a výdej kalorií. Dbejte na to, abyste se časem nestali otrokem kalorických tabulek a nepřipravili se o požitek z dobrého jídla. Při trvalé změně jídelníčku, kdy preferujete zdravější variantu pokrmů, a s přípravou jídla si vyhrajete, získáte tělo svých snů.

Nebudete v depresi a nepocítíte tlak "zlé učitelky", kterou v hlavě můžete mít. Ano, vy vidíte, jestli při jídelníčku podvádíte. Ano, můžete mít výčitky svědomí, že jste polevili a třeba na sebe být naštvaní, protože výsledky jdou tak pomalu a... na celou dietu se vykašlat a letní dovolenou strávit na lehátku s kloboukem tak velkým, že z vás budou vidět jen chodidla v žabkách :)
Jsme jen lidé, proto je zcela normální, když si sem tam dáme při společném obědě s kolegy pizzu, nebo nám přijde nefér, že přítel si dá kotletu a krokety, když my chroupeme mrkev. Tajemstvím správné diety (nemyslím tím drastickou hladovku, ale nutričně vyvážený jídelníček) je, vždy se k ní vrátit.
Tělo si na zdravé jídlo časem zvykne a uvidíte, že postupně ho budete vyhledávat intuitivně. Společně se cvičením se prostě výsledků dopracujete. I přes občasná selhání. Prostě, když sem tam ujedete, dáte si tatarák a pět piv, neházejte flintu do žita. Vraťte se zpátky ke zdravému režimu. 
Co při změně jídelníčku a cvičení zásadně pomáhá, je větší počet spálených kalorií. Čím více svalů máte, tím více energie spotřebujete v klidovém režimu.
Při diagnostice těla, na které jsem byla minulý měsíc, vyšlo najevo, že mé tělo přes den spálí 1400 kalorií. Tím se myslí, že kdybych celý den jen ležela na gauči, spálím těch 1400 kalorií. To je krásné číslo, že? Trenérka mi doporučila denní příjem kalorií na 1900, což je skvělé. Celý den se totiž na gauči neválím. Chodím také do práce... kde celý den sedím :) Ne, spaluji také pravidelným cvičím, hodně fotím a běhám po bytě za kočkou. Nemám výčitky svědomí v den odpočinku. To je ten jeden den, kdy si můžu dopřát co chci. Smažený sýr a hranolky místo plátku kuřecího a zeleninového salátu, tři chleby s máslem ke snídani a chia semínka odpočívají ve skříni atd. Doufám, že klidový den jednou týdně máte také. Tím si totiž pojistíte, že se následujících šest dní k sobě budete chovat vzorně.
Chcete pro sebe udělat něco extra, nebo víte, že vás za týden čeká návštěva babičky, která bude stát na prahu s pekáčem buchet? Tím myslím povidlové buchty v pekáči, ne že máte fitness babičku, která má pekáč břišních svalů. Pak zvyšte energetický výdej sportem a svaly následně budou pomocníkem i v klidovém režimu - při trávení těch buchet na gauči.
Přikládám seznam aktivit s přehledem spálených kalorií s ohledem na váhu. Věřím, že si najdete to své a dostanete se na úbytek 1kg podkožního tuku. Respektive zapracujete na tom, že příjem buchet předem vyvážíte ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat